Tematy lekcji |
Wzorce zdaniowe (słownictwo) |
Podr. |
Ćwicz. |
Inne pomoce |
- Przypomnienie wiadomości z klasy I. Zapoznanie z kryteriami oceniania.
|
Wer bist du? Ich bin ... Wo wohnst du? Ich wohne in ..., Wie alt bist du? Guten Tag, Martin!, Guten Morgen!, Guten Abend!, Gute Nacht! |
|
|
obrazki przedstawiające różne pory dnia, materiały kserograficzne, nagrania – piosenki „Ich bin Felix”, "1, 2 Polizei", ..., |
- Ich lerne. Nazwy wybranych czynności wykonywanych w szkole.
|
ich lese, rechne, spiele Klavier, bastle, singe, turne, schreibe |
|
5 |
obrazki – czynności |
- Wierszyk "In der Schule" Utrwalenie słownictwa związanego ze szkołą.
|
In der Schule lerne ich viel. |
5 |
5 |
nagranie magnetofonowe, ilustracje |
- Spielst du? Odpowiedzi twierdzące i przeczące.
|
Ja, ich spiele. Nein, ich bastle. |
6-7 |
7-9 |
wyrazy do wklejania, ilustracje |
- Im Zoo. Wprowadzenie nazw dzikich zwierząt.
|
der Papagei, der Bär, der Affe, das Zebra, das Krokodil, |
8 |
|
ilustracje w zeszytach, plansza z ruchomymi elementami |
- Im Zoo. Nazwy zwierząt – poszerzenie słownictwa.
|
der Elefant, der Löwe, die Giraffe, die Robbe, das Kamel |
9 |
11 |
ilustracje |
- Was ist grün? Das Krokodil. Utrwalenie nazw zwierząt.
|
Der Löwe ist gelb. Der Papagei ist bunt. |
8,9, 29-33 |
20 |
ilustracje, nagranie magnetofonowe |
- Kuchen. Słownictwo związane z pieczeniem placka.
|
Milch, Mehl, Eier, Butter, Salz, Schmalz, der Bäcker, der Ofen, |
|
|
ilustracje w zeszytach, nagranie - piosenka „Ich backe Kuchen” |
- Nauka piosenki "Ich backe Kuchen." Poszerzenie słownictwa związanego z pieczeniem ciasta.
|
|
13 |
30 |
nagranie magnetofonowe, gazetka – tekst z obrazkami, wyrazy do wklejania |
- „Ich backe Kuchen.” Utrwalenie poznanego słownictwa.
|
|
13 |
31 |
|
- Nazwy artykułów spożywczych – rozszerzenie słownictwa.
|
Brot, Tee, Kaffee, Zucker, Zimt |
12 |
29 |
artykuły spożywcze |
- Wierszyk "Advent" Wprowadzenie słownictwa związanego z adwentem.
|
Ein Lichtlein brennt. das Christkind |
14 |
34, 35-39 |
nagranie, podpisy do wklejenia |
- Nikolaus. Wierszyk o św. Mikołaju. Wprowadzenie słownictwa.
|
|
15 |
42, 43 |
czekolada, lalka, książka, niebieska chustka |
- "Heute ist ein schöner Tag." Wierszyk. Poszerzenie słownictwa związanego z Bożym Narodzeniem.
|
Maus, Ente |
|
44 |
wyrazy do wklejania |
- Der Karneval. Wprowadzenie słownictwa związanego z karnawałem.
|
Ich verkleide mich als ... Wir machen Maskenball. Wir schmücken den Saal.; Maus |
|
|
konkurs na projekt maski księcia, myszki (Felixa), ilustracje, |
- Wierszyk „Maskenball” Poszerzenie słownictwa.
|
|
18 |
52 |
ilustracje, nagranie magnetofonowe |
- Ich verkleide mich als ... . Utrwalenie słownictwa i struktur językowych.
|
Ich verkleide mich als.... |
18 |
53 28 |
ilustracje |
- Wprowadzenie nazw owoców i warzyw. Plastyczna konkretyzacja.
|
der Apfel, die Birne, die Zwiebel, die Karotte, die Gurke, die Erbsen |
10 |
|
ilustracje, nagranie |
- Utrwalenie nazw owoców i warzyw.
|
die Tomate, die Petersilie, die Traube, die Pflaume, die Kirsche |
10-11 |
27, 23, z24 |
ilustracje, nagranie |
- Im Laden. Układanie dialogów. Określanie ceny towarów.
|
Was möchtest du? Wie viel? Was kostet das? |
11 |
26 |
ilustracje, nagranie |
- Powtórzenie słownictwa związanego z tematem: żywność.
|
|
10-13 |
|
domino – s.33 ćw.7 [wkładka], ilustracje, nagranie magnetofonowe, plansza z ruchomymi elementami |
- Wprowadzenie nazw części ciała.
|
der Kopf, die Nase, das Auge, der Mund, die Hand, der Finger, das Bein, der Fuß |
|
46 |
ilustracje, plansza poglądowa, pokazywanie |
- Piosenka "Komm und tanz mit mir!" Inscenizacja piosenki.
|
Hände, Füße, Finger |
16-17 |
47, 49 |
karty do gry, nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejania |
- "Komm und tanz mit mir!" Utrwalenie nazw części ciała.
|
|
16-17 |
|
nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejania |
- Rymowanka "Mein Kaspar" Wprowadzenie nowego słownictwa.
|
Punkt, Komma, Strich, fertig, ist, das Gesicht, Mond |
20 |
55 |
obrazki, plansza poglądowa |
- "Mein Kaspar" Plastyczna konkretyzacja treści wiersza.
|
Haare, Ohren, Gesicht, Hals, Arme, Finger, Bauch, Beine, Füße |
20 |
|
kreda, nagrania |
- Piosenka "Wenn du Lust hast" Ćwiczenia utrwalające w zeszycie ćwiczeń.
|
|
|
56 |
nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejania |
- Powtórzenie słownictwa związanego z tematem: części ciała.
|
|
16-20 |
|
obrazki, plansza poglądowa |
- Nazwy wybranych części garderoby – wprowadzenie nowego słownictwa.
|
die Hose, die Jacke, die Schuhe, die Mütze |
|
58-59 |
ilustracje - gazetka |
- Nauka piosenki "Hampelmann" Utrwalenie nazw części garderoby.
|
Jetzt zieht der Hampelmann die rote Hose an. |
21 |
60 |
pajacyk, nagranie magnetofonowe |
- Nazwy czynności związanych z placem zabaw.
|
Uli klettert. Toni schaukelt. ... |
22-23 |
63 |
ilustracje |
- Utrwalenie nazw czynności związanych z placem zabaw.
|
|
22-23 |
64 |
ilustracje |
- Peter, Peter, eins, eins. Zabawy na świeżym powietrzu.
|
|
|
|
|
- Powtórzenie wiadomości z jednostek 7,9 - 11 podręcznika
|
utrwalenie poznanych struktur zdaniowych |
16 – 23 |
|
obrazki |
- Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z zakresu klasy drugiej.
|
utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych |
|
|
ilustracje, poznane przedmioty |